Hulp bij digitaal contact met de gemeente
U kunt uw zaken digitaal regelen met de gemeente Zwolle. Maar we helpen u ook als u moeite heeft met digitale communicatie. Of als u liever op een andere manier contact wil met de gemeente. Zo zorgen dat iedereen gebruik kan maken van onze diensten, ook zonder digitale kennis. We bieden verschillende soorten hulp aan:
Digiservicepunten
U kunt naar een Digiservicepunt gaan. Hier krijgt u hulp bij het inloggen met DigiD of het invullen van online formulieren.
Hulp van Op Orde
Op Orde helpt bij uw thuisadministratie. Bijvoorbeeld met het invullen van een formulier. Of bij het opnieuw overzicht krijgen.
Papieren formulier opvragen
U kunt de gemeente Zwolle op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bellen op telefoonnummer: 14 038.
Uw zaken met de overheid digitaal regelen
De Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) zorgt dat u uw zaken met de overheid digitaal kunt regelen. De gemeente Zwolle biedt alle diensten digitaal aan. U kunt bijvoorbeeld digitaal vergunningen aanvragen, informatie opvragen of wijzigingen doorgeven.
Niet iedereen kan even goed omgaan met digitale middelen. Daarom heeft de gemeente Zwolle een zorgplicht. Dit betekent dat we u ook helpen als u moeite heeft met digitale communicatie. Of als u liever op een andere manier contact wil met de gemeente. De zorgplicht is onderdeel van de Wmebv.