Wijzigingen doorgeven
Ontvangt u een uitkering van de gemeente Zwolle en verandert er iets in uw situatie? U gaat bijvoorbeeld samenwonen of u heeft een erfenis gekregen. Dan moet u dit binnen 14 dagen doorgeven aan de gemeente. We hebben deze informatie nodig om uw recht op uitkering en de hoogte daarvan vast te stellen. Wijzigingen kunt u online doorgeven met DigiD of eHerkenning.
Voorbeelden van wijzigingen die u moet doorgeven
- U gaat samenwonen of u woont niet meer samen. Want hoe u woont en met wie is heel belangrijk voor uw recht op bijstand.
- U hebt een erfenis gekregen.
- U gaat aan het werk.
- Uw werk stopt.
Belangrijke tekst: Let op: Het gaat hier om wijzigingen in uw situatie. Dit is iets anders dan het maandelijks doorgeven van uw inkomsten. Inkomsten doorgeven doet u via de pagina Inkomsten doorgeven.
Digitaal doorgeven met DigiD of eHerkenning
Geef hier uw wijziging online door. Hiervoor moet u inloggen met DigiD of eHerkenning.
Bewindvoerder of curator
Hulp bij uw melding
Wilt u hulp bij het doorgeven van uw inkomsten of een wijziging? Neem dan contact op met Op Orde:
- U kunt naar het inloopspreekuur.
- Of bel (088) 4780 600.
- Of stuur een appje naar (06) 12 18 54 37.
- Of stuur een e-mail naar info@opordezwolle.nl.
Contact
Als u over dit formulier vragen heeft, neem dan contact op met de gemeente Zwolle.
Klachten & meldingen
Bent u niet tevreden over de manier waarop de gemeente u heeft behandeld? Of wilt u iets melden? Op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren leest u hoe u dat kunt doorgeven.
Bijzonderheden
Geef bij twijfel altijd uw wijzigingen door. Hiermee voorkomt u onduidelijkheid. Neem contact op met de gemeente Zwolle als u advies of hulp nodig heeft.
Beleid & Wetgeving
Dit product is gebaseerd op landelijke wetgeving en/of plaatselijk beleid.
Wetgeving: wetten.overheid.nl