Beheeradviseur stedelijk water en riolering
Je brengt jouw expertise in en adviseert bij het onderhoud, de renovatie of nieuwbouw van de riolering en de waterwerken. Waterwerken omvat constructies als kadermuren, beschoeiingen, steigers en sluizen. Je schakelt daarbij tussen strategisch beleid, planvorming en de uitvoering.
Dienstverband / uren per week | Tijdelijk voor een jaar met intentie tot vast / 32 - 36 uur per week |
Werk- en denkniveau | Hbo |
Salaris | maximaal € 6.072 (schaal 11) |
Afdeling | Stadsbeheer en Vitale Wijken |
Vacaturehouder | Karel Niewold |
Sluitingsdatum | 31 mei 2025 |
Je team / afdeling
De afdeling Stadsbeheer en Vitale Wijken is verdeeld in elf teams en een stafbureau. In totaal zorgen zo'n 130 professionals voor het onderhoud en beheer van de stad, haar erfgoed en vitale wijken. Zwolle staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie en de ontwikkeling van een circulaire economie. Dit is leidend voor onze manier van samenwerken. Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond en beheren we de stad op een hoog niveau. Hierbij staat dus de komende jaren veel te gebeuren en jouw inbreng is hierbij van belang!
In het multidisciplinaire team Stedelijk Water, Infra en Parkeren ben jij dé tactische schakel en de kennisdrager team. Je werkt veel samen met de operationeel beheerder(s), die het dagelijks beheer en onderhoud uitvoeren.
Dit doe jij
Je brengt jouw expertise in en adviseert bij het onderhoud, de renovatie of nieuwbouw van de riolering en de waterwerken. Waterwerken omvat constructies als kadermuren, beschoeiingen, steigers en sluizen. Je schakelt daarbij tussen strategisch beleid, planvorming en de uitvoering. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een Meerjaren Onderhoudsplanning voor de riolering en de waterwerken, en voor de uitvoering van het jaarprogramma.
Je draagt actief bij aan het professionaliseren van het beheervak. Je borgt de belangen van beheer, met een integrale blik, in grote ruimtelijke ontwikkelingen van de stad vanaf het moment dat de projecten concreter worden. Daarin sta jij voor het functioneren van de stad, nu, tijdens transitie en in de toekomst. Je zorgt ervoor dat je kennis actueel blijft, bent op de hoogte en betrokken bij vakinhoudelijke ontwikkelingen en brengt de impact ervan in beeld. In het beheeradviseursoverleg bespreek je de integraliteit en kwaliteit van de adviezen. Ook ben je actief in RIVUS (een regionaal samenwerkingsverband), waarbij je spart met vakcollega's in de regio. Jullie praten onder meer over slimmer databeheer, optimalisatie van de afvalwaterketen en kaders voor de omgevingswet.
Dit ben jij
Jij bent energiek, creatief en enthousiast. Je hebt hbo werk- en denkniveau op het gebied van civiele techniek en/of watermanagement, en beschikt over passende werkervaring op het gebied van onderhoud, renovatie en nieuwbouw van riolering en waterwerken. Je bent praktisch ingesteld, een allrounder in het beheer en onderhoud. Ook kun je projectmatig werken. Je maakt je werkzaamheden inzichtelijk met behulp van een productenoverzicht, planning, urenraming, en geeft aan hoe jouw aandeel past in het (project)team. Je kunt goed zelfstandig werken en haakt proactief aan waar nodig. Je voelt je verantwoordelijk voor jouw aandeel en communiceert tijdig en helder over hoe je dit aanpakt.
Deze functie kun je deels ook zelf vormgeven, we horen graag hoe jij dit ziet!
Dit bieden wij
Het betreft een functie voor 32 tot 36 uur per week. In Zwolle werken we hybride, met een goede balans tussen thuis werken en op kantoor. Dit stem je af met je leidinggevende. Je start met een jaarcontract, met de bedoeling om je daarna een vast dienstverband te geven. Wij investeren in je professionele ontwikkeling met een opleidingsbudget, gericht op jouw functie.
Je kunt het volgende van ons verwachten:
- een bruto maandsalaris van minimaal € 3.944 (aanloopschaal 10A) tot maximaal € 6.072 (functieschaal 11) op basis van een werkweek van 36 uur. Het salaris is afhankelijk van opleiding, kennisniveau en ervaring;
- 17,05% boven op je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Denk bijvoorbeeld aan extra vakantiedagen, fiscale uitruil van je fitnessabonnement, of de aanschaf van een fiets;
- een goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof;
- een budget om je werkplek thuis in te richten, een laptop en telefoon van de ‘zaak’.
Alle arbeidsvoorwaarden en de cao Gemeenten vind je op deze pagina.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Een gesprek is altijd mogelijk. Bel of mail met Karel Niewold, teamleider Stadsbeheer en Vitale Wijken: (06) 29 07 28 61 / k.niewold@zwolle.nl.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum van 31 mei 2025, alleen door middel van onderstaande sollicitatieknop. Op het moment dat de juiste kandidaat is gevonden wordt de vacature eerder afgesloten, wacht dus niet te lang met reageren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Zwolle, #hartvoordestad en voor de organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben hart voor de stad, houden van het groen, wonen, werken en ondernemen er met plezier.
We zijn een organisatie waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?
Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalen van onze collega's en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.