Verlengen parkeervergunning, abonnement of ontheffing
Heeft u parkeervergunning, abonnement of ontheffing? Dan verloopt die meestal automatisch op 31 december en moet u die voor die tijd verlengen.
In november ontvangt u van ons per e-mail of post bericht dat u uw parkeervergunning, abonnement of ontheffing kunt verlengen. U kunt kiezen hoe u de verlenging van uw parkeervergunning, abonnement of ontheffing wilt betalen.
Kiest u voor een automatische incasso? Dan wordt uw vergunning, abonnement of ontheffing elk jaar automatisch verlengd. Hiervoor hoeft u niets te doen. In november ontvangt u bericht over de verlenging en wanneer het bedrag wordt afgeschreven van uw rekening.
Kiest u voor een betaling met iDEAL? Dan moet u zelf elk jaar uw verlenging regelen. In november ontvangt u hierover bericht.
Zelf verlengen
Regel uw verlenging gemakkelijk en snel via het digitaal parkeerloket:
- Ga naar www.zwolle.nl/parkeerloket
- Log in met uw DigiD (bewoners) of eHerkenning (bedrijven).
- U komt in het overzichtsscherm van het digitale parkeerloket. Hier ziet u uw geldige parkeerproducten. Onder het kopje 'Uw producten' ziet u uw producten staan.
- Klik op de knop ‘Verlengen’ bij het product dat u wilt verlengen.
- Doorloop nu alle stappen door steeds op 'Volgende stap' te klikken.
- De kosten voor de verlenging van uw product betaalt u direct via iDEAL.
- Na de betaling is uw parkeerproduct verlengd voor het nieuwe jaar.
In de handleiding leest u meer over het verlengen van uw parkeerproduct.
Niet op tijd verlengd?
Is het niet gelukt om uw parkeervergunning, abonnement of ontheffing op tijd te verlengen? Dan is het niet meer geldig. U kunt dan een bekeuring krijgen. Of de slagboom van een parkeergarage gaat niet meer open. Wilt u wel weer een parkeervergunning, abonnement of ontheffing? Dan moet u een nieuwe aanvragen.
Meer informatie
Meer informatie over het verlengen van uw parkeervergunning, abonnement of ontheffing leest u bij de veel gestelde vragen.