Sectiehoofd Informatiebeheer & Kwaliteit

Bij de afdeling Informatievoorziening (IV) werken ruim 100 professionals verdeeld over de secties: CIO Office, Beheer, Informatiebeheer en Kwaliteit, Data Geo en Onderzoek en Regie. Je bent dé inhoudelijk sterke manager van de nieuwe sectie Informatiebeheer & Kwaliteit. Naast het coachen van je team, lever je een substantiële bijdrage aan het vormgeven en uitvoeren van onze strategie voor informatievoorziening.

Dienstverband / uren per weekjaarcontract met intentie tot een vast dienstverband / 36 uur per week
Werk- en denkniveauHbo/academisch
Salarismaximaal € 6.777,- (schaal 12) 
Afdeling

Informatievoorziening 

VacaturehouderJeroen Danse
Sluitingsdatum7 juli 2024

De afdeling

Bij de afdeling Informatievoorziening (IV) werken ruim 100 professionals verdeeld over de secties: CIO Office, Beheer, Informatiebeheer en Kwaliteit, Data Geo en Onderzoek en Regie.
Wij voorzien de organisatie van informatieproducten en -systemen die data creëren of ontsluiten. Ook zijn we leidend bij het ontwerp en de realisatie van processen/systemen, projecten en programma's op het gebied van digitale dienstverlening en informatie.
Een professionele informatievoorziening is cruciaal is voor een excellente bedrijfsvoering en dienstverlening. De IV-professionals zetten zich hiervoor in samen met collega's van alle afdelingen. Ons motto is dan ook: 'Samen maken wij het mogelijk'.

Dit ga je doen

Je bent dé inhoudelijk sterke manager van de nieuwe sectie Informatiebeheer & Kwaliteit. Naast het coachen van je team, lever je een substantiële bijdrage aan het vormgeven en uitvoeren van onze strategie voor informatievoorziening.

Je team

Je team van 20 professionals houdt zich bezig met gegevensmanagement, informatie- architectuur, informatiebeveiliging en privacy, recordmanagement, documentair informatiebeheer en ethiek.
Je inspireert en motiveert je mensen om samen te werken en samen te ontwikkelen, zodat we onze organisatie nog beter kunnen ondersteunen. In de veilige en prettige werkomgeving die je creëert, voelt iedereen zich gehoord, gesteund en gewaardeerd. Je zet mensen in hun kracht en moedigt professionele groei gaan.

Groeien

De komende jaren groeit je team, want er komt veel op ons af. Zoals nog meer informatiewetten die in samenhang moeten worden geïmplementeerd en toegepast. Dit brengt de nodige dilemma's en knelpunten met zich mee.
Jij denkt vooruit, hebt overzicht, ziet verbanden, voert de regie en anticipeert op de toekomst. Samen met je team maak je plannen. Die zijn altijd goed opgebouwd, compleet, haalbaar (in tijd en financieel) en uitvoerbaar.
Uiteraard neem je de organisatie en externe stakeholders tijdig mee in de impact die veranderingen hebben op processen, informatievoorziening, dienstverlening, techniek en mensen. Je verbindt alle partijen, behartigt de belangen van de sectie en het vak, bevordert samenwerking en zorgt voor een vloeiende uitwisseling van informatie. Voor jou is synergie een krachtig instrument om de efficiëntie en effectiviteit van de organisatie te verhogen.

Rol in managementteam

Je kunt uitstekend door de bocht met Jeroen Danse, Nick Rotman, Piet de Jong en Dannis Noom. Samen vormen jullie een krachtig managementteam. Jullie hoeven ergens geen nachten over te 'slapen', maken makkelijk keuzes en houden van beweging. Soms wijs je ons op het tempo dat te hoog is, omdat mensen misschien wat meer tijd nodig hebben. Tegengas wordt gewaardeerd.
Je kunt strategisch denken en hebt ervaring als adviseur. Dat merken we aan de manier, waarop jij je ideeën presenteert.
Dankzij je uitgebreide deskundigheid en expertise op het gebied van informatievoorziening bied je advies en ondersteuning aan de hele organisatie op zowel tactisch, strategisch als operationeel niveau. Het is de kers op de taart dat je leidinggeeft én op een hoog niveau je inhoudelijke bijdrage levert.

Dit ben jij

Je hebt een Hbo of academisch werk- en denkniveau (ICT, accountancy, bedrijfsvoering, business & management of technische bedrijfskunde bijvoorbeeld), kennis van complexe beheerorganisaties en inzicht in de uitdagingen van digitalisering. Ook heb je ervaring met kwaliteitsmanagement en het implementeren en onderhouden van kwaliteitssystemen. Je werkt gestructureerd en bent volhardend om een klus te klaren, voordat je met de volgende begint.
Als ervaren manager help je mensen en het hele team om te groeien. Je hebt de wijsheid om te zien wat nodig is en de capaciteit en moed om daarnaar te handelen. Samenwerken met jou is comfortabel en dat komt vooral door je duidelijke manier van communiceren, je mensenkennis en je streetwise levenservaring. Ondanks je energieke manier van doen, breng je rust in een dynamische omgeving.
Je voelt je prettig bij een transparant en eerlijk contact met respect voor elkaar. Confrontatie met behoud van relatie, daar ben je een kei in. Verbinding vinden is je natuurlijke manier van doen, waarvoor je geen trukendoos hoeft open te trekken. Je bent authentiek, bescheiden en stelt je kwetsbaar op. Natuurlijk kun je niet alles weten en daar wind je geen doekjes om. Je stelt vragen om het werk beter te begrijpen, zodat je ook beter kunt sturen op kwaliteit. Uiteindelijk gaat het om wat we voor Zwolle doen.

Dit bieden wij

Een salaris van maximaal € 6.777,- (maximum schaal 12) bruto per maand bij een volledige 36-urige werkweek. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% individueel keuzebudget waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride, meestal twee á drie dagen op kantoor en rest van de werkweek thuis. Daarin zijn we flexibel en dat ben jij dus ook. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'. Ons Stadskantoor is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.
Je werkt 36 uur en krijgt een jaarcontract met intentie tot een vast dienstverband.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt. Bel, app of mail voor meer informatie met Jeroen Danse, afdelingshoofd Informatievoorziening, 06-50 16 70 27, j.danse@zwolle.nl

Solliciteren

Solliciteren kan tot en met 7 juli a.s., alleen via werkenvoorzwolle.nl. De gesprekken zijn gepland op donderdag 11 en vrijdag 12 juli a.s.. Misschien kun je deze dagen alvast vrijhouden voor een gesprek.

Zwolle, #hartstad en organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?

Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalenexterne-link-icoon van onze collega's en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.