Online zaken regelen met eHerkenning

Ondernemers die online zaken willen regelen met de gemeente hebben hiervoor eHerkenning nodig. Dit is een soort DigiD voor bedrijven en organisaties.

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel. U kunt ermee inloggen bij ruim 600 dienstverleners, zoals gemeenten, Belastingdienst en UWV. Het is belangrijk dat u bij deze dienstverleners veilig kunt inloggen. U wisselt dan namelijk gevoelige informatie uit, zoals medische, financiële of persoonlijke gegevens.

Aanvragen

U kunt een aanvraag voor eHerkenning doen als uw bedrijf of organisatie ingeschreven staat in het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Voor de aanvraag volgt u het stappenplan op de website van eHerkenningexterne-link-icoon.

Iemand machtigen

eHerkenning is persoonsgebonden. Dit betekent dat u uw eHerkenningsmiddel niet aan anderen mag overdragen en ook niet met anderen mag delen. Wel kunt u andere personen in uw bedrijf of organisatie machtigen. Meer informatie hierover vindt u op de website van eHerkenningexterne-link-icoon.