Kwaliteitsadviseur Inwonerszaken
Als kwaliteitsadviseur adviseer je het management over de rechtmatigheid en betrouwbaarheid van de dienstverleningsprocessen binnen de afdeling Inwonerszaken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor procesoptimalisatie. Je signaleert knelpunten, adviseert collega's en het management over verbeteringen. Je zorgt ook voor de uitvoering.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met zicht op een vast dienstverband / 36 uur |
Werk- en denkniveau | Hbo |
Salaris | Maximaal € 5.313 (functieschaal 10) |
Afdeling | Inwonerszaken |
Vacaturehouder | Richard Spijkerman |
Sluitingsdatum | 8 januari 2025 |
Je afdeling
De afdeling Inwonerszaken (ruim 90 medewerkers) is een gezellige club die voor elkaar en voor onze inwoners klaarstaat. Met veel plezier beantwoorden we vragen en geven we informatie over onze diensten en producten. Hiervoor gebruiken we verschillende kanalen, zoals de website, balie, telefoon, post, e-mail, WhatsApp, X en Facebook. Klachten gaan we niet uit de weg en we zoeken altijd naar oplossingen. De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken en Klantcontactcentrum en de teams Advies , Team Digitale Regie en het Versimpelteam.
Dit doe jij
Als kwaliteitsadviseur adviseer je het management over de rechtmatigheid en betrouwbaarheid van de dienstverleningsprocessen binnen de afdeling Inwonerszaken. Belangrijke processen die moeten voldoen aan de gestelde eisen. Je voert onafhankelijke controles uit en stelt daarna adviezen op. Zo geef je het management meer inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening. Je bent betrokken bij de coördinatie en begeleiding van audits. Je voert risicoanalyses uit en bewaakt de opvolging van adviezen via rapportages aan het management.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor procesoptimalisatie. Je signaleert knelpunten, adviseert collega's en het management over verbeteringen. Je zorgt ook voor de uitvoering. Je stemt af met de collega's van de afdeling Informatievoorziening.
Dit ben jij
Je krijgt in deze functie veel ruimte en we verwachten van jou een grote mate van zelfstandigheid. Je hebt een heldere visie op de kwaliteit van dienstverlening en durft daar richting aan te geven. Je bent proactief, maar weet ook dat verandering tijd kost en dat je een lange adem nodig hebt. Als geen ander weet jij dat de kwaliteit inzakt wanneer de aandacht verslapt. Jij zorgt ervoor dat dit niet gebeurt.
Verder weet je dat het geven van kwaliteitsadvies meer is dan een controle uitvoeren. Met een uitstekend gevoel voor jouw werkomgeving laat jij je expertise gelden. Dat doe je door met de juiste personen samen te werken om de kwaliteit van onze afdeling te borgen. Je bent gefocust op het behalen van resultaten. Daarvoor benader je niet alleen je directe collega's, maar win je ook informatie in buiten onze eigen deuren. Je hebt veel affiniteit met ICT-processen, vak-applicaties, koppelingen en keteninformatisering.
Daarnaast beschik je over:
- een afgeronde hbo-opleiding. Bij voorkeur in de richting van kwaliteitsmanagement of procesmanagement;
- minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie binnen een gemeentelijke organisatie.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 5.313,- (functieschaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris als individueel keuzebudget (IKB). Hiermee kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens inrichten. Je kunt dit bedrag maandelijks of jaarlijks laten uitkeren. Dit bedrag is inclusief vakantiegeld en een dertiende maand. Je pensioen staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. Er is een budget om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'. Het gaat om een functie voor 36 uur per week. Je krijgt een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband.
Alle arbeidsvoorwaarden en de cao Gemeenten vind je op deze pagina.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Van 2 tot 8 januari kun je Richard Spijkerman, afdelingshoofd Inwonerszaken, bereiken op (038) 49 82 381 of via hm.spijkerman@zwolle.nl.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 8 januari 2025, alleen via onderstaande sollicitatieknop. De sollicitatiegesprekken zijn donderdagmiddag 16 januari. Misschien kun je hier al rekening mee houden in je agenda.
Zwolle, #hartvoordestad en voor de organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben hart voor de stad, houden van het groen, werken en ondernemen met plezier.
We zijn een organisatie waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?
Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalen van onze collega's en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.