Digitaal rechercheur

Als digitaal rechercheur ondersteun je bij onderzoeken naar zorg- en bijstandsfraude door onderzoeken te verrichten en te analyseren op internet.

Dienstverband / uren per week

Jaarcontract met zicht op een vast dienstverband / 36 uur 

Werk- en denkniveau

HBO 

Salaris

Maximaal € 4.752,- (schaal 9) 

Afdeling

Inkomensondersteuning, team Handhaving 

Vacaturehouder

André Roossien 

Sluitingsdatum

4 juli 2024 


Je team

Wij willen dat zoveel mogelijk mensen bijdragen aan de samenleving en zo min mogelijk mensen afhankelijk zijn van het sociale vangnet. Daarbij gaan we uit van eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van mensen. De afdeling Inkomensondersteuning zorgt dat er geen financiële belemmering is om te werken, te re-integreren of te participeren. De afdeling bestaat uit Team Inkomen (team Intake en team Beheer), Team Uitkeringsadministratie, Team Vordering en Verhaal, Team Regionaal Bureau Zelfstandigen, Team Handhaving, Team Schulddienstverlening en Team Inburgering Participatie en Arbeid.

Dit doe jij

Als digitaal rechercheur ondersteun je bij onderzoeken naar zorg- en bijstandsfraude door onderzoeken te verrichten en te analyseren op internet. Je bent direct betrokken bij het vinden van bewijsmateriaal naar (zorg)fraudeurs door het volgen van digitale sporen. Je verzamelt en combineert gegevens uit diverse digitale bronnen en stelt deze beschikbaar aan sociaal rechercheurs en toezichthouders WMO voor verder onderzoek, waardoor je een belangrijke bijdrage levert aan het dossier. Daarnaast adviseer je over de digitale mogelijkheden en kansen voor het onderzoek.

Dit ben jij

Je hebt minimaal een HBO opleiding afgerond. Je hebt kennis van verschillende besturingssystemen, internet en opsporing, open systemen, databases, telecom en multimedia (en de wijze waarop deze onderzocht moeten worden). Je hebt ervaring met rechercheonderzoeken en zoekmethodieken, en je heb ervaring met Osint. Daarnaast beschik je over kennis van één of meerdere digitale specialisaties, zoals scripting, het veiligstellen en analyseren van gestructureerde en ongestructureerde data. Je hebt een rijbewijs B en beheerst de Engelse taal zowel mondeling als schriftelijk.

Je hebt een passie voor het uitvoeren van digitaal onderzoeken. Je bent onderzoekend van aard, staat stevig in je schoenen en bent een echte doorzetter. Je onderscheidt gemakkelijk hoofd- en bijzaken en brengt informatie uit diverse bronnen met elkaar in verband. Analyses vertaal je in concrete oplossingen en je bent communicatief. Feiten kun je helder en gestructureerd vastleggen en presenteren in begrijpelijke taal. Bovendien toon je initiatief, signaleer je kansen en ben je alert op trends en ontwikkelingen. Je bent creatief en samenwerken is je op het lijf geschreven.

Dit bieden wij

Een salaris van maximaal € 4752,- (functieschaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.

Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'.

Je krijgt een jaarcontract met zicht op een vast contract en werkt 36 uur per week.

Zwolle, #hartstad en organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.

We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Neem contact op met André Roossien, teammanager Handhaving Sociaal Domein, (038) 498 3065 of Geralt Hulshof, Teamcoördinator team Handhaving, (038) 498 2094.

Solliciteren

Solliciteren kan tot en met donderdag 4 juli 2024, alleen door middel van de sollicitatieknop. De gesprekken zijn gepland op dinsdag 9 juli. Misschien kun je hier al rekening mee houden in je agenda.

Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?

Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalenexterne-link-icoonvan onze collega's en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.