Consulent Schulddienstverlening

In de rol van consulent Schulddienstverlening ben je verantwoordelijk voor de intake en het opstellen van een integraal plan van aanpak gericht op effectieve schulddienstverlening.

Dienstverband / uren per week

 Jaarcontract voor 32-36 uur per week

Werk- en denkniveau

 Hbo

Salaris

 Maximaal € 4752,- (functieschaal 9)

Afdeling

Inkomensondersteuning

Vacaturehouder

 Ron van Amen

Sluitingsdatum

14 juli 2024         

Je team

De afdeling Inkomensondersteuning werkt aan de ontwikkeling en (financiële) ondersteuning van de doelgroepen van de Participatiewet, minimaregelingen, Schulddienstverlening en Inburgeringswet. De afdeling zet zich in om bestaanszekerheid van inwoners in een kwetsbare positie te vergroten. We gaan daarbij uit van de menselijke maat en werken vanuit vertrouwen. Integrale dienstverlening is ons antwoord op meervoudige vragen en complexe situaties en daarom werken we aan sterke netwerken met onze partners in het sociaal domein.
Jij maakt deel uit van het gepassioneerde team Schulddienstverlening. Onze dienstverlening is erop gericht om inwoners van Zwolle en van een aantal regiogemeenten te ondersteunen bij het oplossen of hanteerbaar maken van schuldenproblematiek. De consulenten Schulddienstverlening dragen gezamenlijk de zorg voor de verschillende trajecten die we te bieden hebben. Zij werken hierbij nauw samen met de andere disciplines binnen het team en voeren de regie over het gehele traject van schulddienstverlening, inclusief de nazorg.

Dit doe jij

In de rol van consulent Schulddienstverlening ben je verantwoordelijk voor de intake en het opstellen van een integraal plan van aanpak gericht op effectieve schulddienstverlening.
Als consulent Schulddienstverlening voer je laagdrempelige aanmeldgesprekken, verzorg je de integrale intake, stel je een plan van aanpak op, voer je regie over het traject, verzorg je de overdracht en werk je nauw samen met de andere disciplines binnen het team, met de wijkteams of andere relevante partners. Daarnaast ben je belast met crisisinterventie en onderhoud je contacten met flankerende hulpverlening.

Dit ben jij

Je bent teamgericht en hebt ervaring in het werk als Schuldhulpverlener. Je bent gewend om accuraat te werken en hebt een klantvriendelijke en zakelijke werkhouding. Je benadering naar inwoners is van nature stress sensitief. Je hebt intrinsiek de motivatie om met de hulpvrager te onderzoeken wat nodig is en om dit mogelijk zien te maken. Naast deze eigenschappen ben je flexibel en in staat om met de vele veranderingen binnen dit werkveld mee te bewegen. Kennis van en ervaring met het klantvolgsysteem Allegro vinden we belangrijk maar je bent in ieder geval digitaal vaardig, waardoor je nieuwe systemen snel eigen kan maken.

Dit bieden wij

Een salaris van maximaal € 4752,- (functieschaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'.
Je krijgt een jaarcontract en werkt 32-36 uur per week.

Zwolle, #hartstad en organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Neem contact op met Ron van Amen, teamleider Schulddienstverlening. Via e-mail r.van.amen@zwolle.nl of telefoonnummer (038) 4984423, of met Lucien Blaas, Teamcoördinator, via email L.blaas@zwolle.nl of telefoonnummer (038) 4983028

Solliciteren

Solliciteren kan tot en met zondag 14 juli 2024, alleen door middel van de sollicitatieknop. De gesprekken zijn gepland op woensdag 17 en donderdag 18 juli. Misschien kun je hier al rekening mee houden in je agenda.

Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?

Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalenexterne-link-icoon van onze collega's en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.