Adviseur Internal audit

De werkzaamheden van het team Internal Audit volgen uit het geïntegreerde derdelijns jaarplan. Jouw input bij het opstellen ervan wordt gewaardeerd, evenals je bijdrage aan het succesvol realiseren ervan.

Dienstverband / uren per week

 Jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband / 32 - 36 uur per week

Werk- en denkniveau

 Hbo/academisch 

Afdeling

 Juridische Zaken

Vacaturehouder

 Carin Veldman

Sluitingsdatum

 28 augustus 2024

De afdeling

De afdeling Juridische Zaken heeft een adviserende en regisserende rol voor de hele organisatie en het bestuur. We houden ons bezig met meerdere disciplines, zoals het geven van juridisch advies (specifiek en concern breed), gegevensbescherming, juridische kwaliteitszorg, de behandeling van bezwaar- en beroepschriften en de behandeling van klachten, parkeerbelastingen, inkoop en verzekeringen. Het team Internal Audit is onderdeel van de afdeling Juridische Zaken. Het team Internal Audit maakt deel uit van de zogenaamde derde lijn binnen Zwolle, die onafhankelijke controles uitvoert, rapporteert én adviseert over risico's en verbetermogelijkheden binnen de organisatie.

Hier kom je te werken

Je komt te werken in het team Internal Audit. Binnen het team zijn verschillende soorten expertises en werkzaamheden gebundeld: verbijzonderde controles in het kader van de financiële rechtmatigheidsverantwoording, IT-audits, data-analyses, en overige (gegevensgerichte en procesgerichte) audits en adviesopdrachten. Het werkveld beslaat de gehele gemeente, de onderwerpen voor het uitvoeren van audits en advies zijn dan ook erg divers, variërend van aanbestedingen, HR-processen, uitkeringen, autorisatieprocessen, informatiebeveiliging, strategische (IT) projecten en subsidieverantwoording tot compliance-onderwerpen zoals de naleving van de Wet politiegegevens.

Met wie doe je dat?

Als adviseur internal audit werk je samen met zeven collega's van het team Internal Audit, maar ook met collega's in de verschillende domeinen en met de externe accountant. Dit maakt het een gevarieerde en veelzijdige functie waar elk organisatieonderdeel van de gemeente wel een keer op je pad komt.

Je wordt onderdeel van een enthousiast en ambitieus team, bestaande uit collega's met diverse achtergronden en vooropleidingen. Voor de verbijzonderde interne controles lag de focus de afgelopen periode op uniformeren en professionaliseren ten behoeve van de rechtmatigheidsverantwoording. Nu willen we samen met jou een geïntegreerde, datagedreven controleaanpak op de kaart zetten waarmee we de gemeente Zwolle nog beter kunnen bedienen.We werken in dat verband samen met collega's met kennis en ervaring op het gebied van IT, informatiebeveiliging en privacy.

Dit doe jij

De werkzaamheden van het team Internal Audit volgen uit het geïntegreerde derdelijns jaarplan. Jouw input bij het opstellen ervan wordt gewaardeerd, evenals je bijdrage aan het succesvol realiseren ervan. Binnen het team pak je zelf taken op, maar bereik je ook samen met anderen mooie resultaten. In jouw functie heb je een grote mate van autonomie. Je stelt een plan van aanpak voor de audit op en, na afstemming van het plan met de teamcoördinator, voer je zelfstandig de audits uit. Er wordt verwacht dat je werkzaamheden naar je toe trekt en de verantwoordelijkheid voor de uitvoering ervan draagt. Je constateert wat beter kan en geeft aanbevelingen als sparringpartner/adviseur. Hierover ga je in gesprek met proceseigenaren, managers en medewerkers. Je bent goed in je vak, kunt uitstekend uitleggen wat er aan schort en hoe processen en systemen kunnen worden verbeterd.

Dit ben jij

Je hebt een Hbo of academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding accountancy of bedrijfseconomie en zo'n drie jaar ervaring binnen de controlepraktijk van een accountantskantoor of in een vergelijkbare functie bij de overheid. Binnen het team ben je een actieve sparringpartner met een constructief kritische houding en een sterk analytisch vermogen. Door je positieve instelling en prettige manier van communiceren, kunnen mensen veel van je hebben. Nieuwe informatie verwerk je snel. Het is handig als je al ervaring hebt met finance, procesgericht werken en je weg vindt in geautomatiseerde gegevensverwerking- en -systemen. Zo niet, dan leer je dit snel. Een veranderende omgeving houd je scherp. Je bent communicatief vaardig, komt snel tot de kern, schrijft vlot en vindt het leuk om je standpunt uit te dragen. Als netwerker bouw je in korte tijd relaties op. Je helpt anderen graag verder en haalt zo het beste uit anderen en uit jezelf.

Dit bieden wij

Het salaris is afhankelijk van kennis en ervaring. Maximaal €5.247,- in aanloopschaal 10 of maximaal €5.997,- in functieschaal 11 per maand op basis van een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling. Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride, meestal twee dagen op het Stadhuis en drie dagen thuis. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'. Het Stadhuis is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

We starten met een contract voor de duur van een jaar. Bij wederzijdse tevredenheid wordt dit omgezet naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt. Bel of mail voor meer informatie over de functie met Reini Meijer, teamcoördinator Internal Audit, 038-4984009, r.meijer@zwolle.nl.In verband met de zomervakantie kun je solliciteren tot 28 augustus , alleen via werkenvoorzwolle.nl. De gesprekken zijn gepland op 5 en 6 september. Fijn als je hier alvast rekening mee kunt houden in je agenda.

Zwolle, #hartstad en organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Solliciteren

Solliciteren kan alleen via werkenvoorzwolle.nl.

Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?

Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalenexterne-link-icoon van onze collega's en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.