Aankondiging 2025-2401 Ontruimings-, brandmeld- en inbraakinstallaties Zwolse scholen
Algemeen
Projecttitel
2025 Ontruimings-, brandmeld- en inbraakinstallaties Zwolse scholen.
Registratiecode
EC24012025-1014EN
Sluitingsdatum
U kunt zich aanmelden als gegadigde voor deze aanbesteding tot en met dinsdag 18 februari 2025.
Aanmelden kan uitsluitend via het “Aanmeldingsformulier onderhandse aanbesteding” op deze website. Hierbij duidelijk de kerncompetentie waar het betrekking op heeft, hoeveelheden en bedragen van de referentiewerken vermelden.
Projectleider
E. Neuteboom (contact via e.neuteboom@zwolle.nl)
Selectie eisen:
Eisen m.b.t. toelating selectie procedure:
- De gegadigde moet bij aanmelding, inschrijving en gedurende de realisatie in het bezit zijn van alle geldige certificaten om brandveiligheids-, ontruimingsalarm- en inbraakinstallaties te mogen aanleggen Ingeval van een combinatie van inschrijvers dient de combinatie respectievelijk dienen alle deelnemers in het bezit te zijn van het hiervoor bedoelde kwaliteitssysteemcertificaten.
- De gegadigde moet bij aanmelding, inschrijving en gedurende de realisatie in het bezit zijn van het certificaat Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers (VCA), of een daaraan gelijkwaardig certificaat, dat betrekking heeft op de aard van het werk.
- Een gegadigde mag zich slechts éénmaal aanmelden (en uiteindelijk inschrijven), zelfstandig dan wel als onderdeel van een combinatie dan wel als onderaannemer waar een beroep op derden op wordt gedaan. Indien er door een gegadigde beroep op de technische bekwaamheid van een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon wordt gedaan mag deze andere natuurlijke persoon of rechtspersoon zichzelf niet ook aanmelden als gegadigde.
- Bij aanmelding vermeldt de gegadigde de Statutaire naam (conform KvK inschrijving) en het bijbehorende KVK nummer van zijn onderneming op het aanmeldformulier. Indien de gegadigde wordt uitgenodigd voor de aanbesteding dient hij ook in te schrijven met de Statutaire naam zoals vermeld op het aanmeldformulier.
- De gegadigde moet in de periode van 5 jaar voorafgaande aan de sluitingsdatum van aanmelding (zie hierboven) van dit bestek c.q. werkomschrijving, tijdig hebben opgeleverd, verleend uitstel daarin begrepen, ten minste 1 op een vakkundige, regelmatige wijze een naar tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerde werken in de bouwinstallatiesector in de vorm van:
a. Vervanging van een brandmeldinstallatie van een gebouw, met een aanneemsom of gefactureerd bedrag (excl. BTW) gelijk aan of groter dan EUR 15.000,-- per schoolgebouw en
b. Onderhoud van gebouwgebonden installaties (niet per definitie een schoolgebouw) bestaande uit brandmeld-, ontruimings- en inbraakinstallaties, met een aanneemsom of gefactureerd bedrag (excl. BTW) gelijk aan of groter dan EUR 10.000,-- per gebouw, niet per definitie een schoolgebouw.
De 2 gevraagde competenties dienen met referentie projecten te worden aangetoond met maximaal 1 referentie per competentie. De competenties a en b mogen per competentie als afzonderlijke referentieprojecten worden aangetoond en ingediend met een maximum van 2 referentie projecten. Het is dus toegestaan één referentieproject te gebruiken voor alle competenties.
Na de aanmelddatum ingediende referentieprojecten zijn ongeldig en worden door de aanbesteder niet in beschouwing genomen. Indien bij aanmelding meer dan 1 referentieproject per competentie wordt opgegeven, wordt alleen de eerst vermelde referentie op het aanmeldformulier in beschouwing genomen.
Indien de bedrijfsnaam van de referentie(s) afwijkt van de opgegeven Statutaire naam waarmee men zich aanmeldt, overlegt de gegadigde bij opvragen van bewijsmiddelen door de aanbestedende dienst, tevens een bewijsmiddel (uittreksel KVK) waaruit blijkt dat de tevredenheidsverklaring van de opdrachtgever daadwerkelijk op naam van de gegadigde is verstrekt. Indien het referentiewerk onder een andere bedrijfsnaam is gerealiseerd wordt er een beroep op de technische bekwaamheid van een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon (derde) gedaan.
Bij opvragen van de bewijsstukken door de aanbestedende dienst, overlegt gegadigde tevens een getekende verklaring van de gegadigde en zijn derde waaruit blijkt dat de derde op wie een beroep wordt gedaan, betrokken wordt bij de uitvoering van de werkzaamheden. Tevens toont hij daarbij aan op welke manier hij kan beschikken over de relevante middelen van de derden op wie hij een beroep doet.
Alle referenties (aanleveren na een verzoek daartoe) dienen ten minste voorzien te zijn van de volgende informatie:
- naam van het project;
- naam van de opdrachtgever (rechtspersoon);
- naam en contactgegevens van de contactpersoon van de opdrachtgever bij wie de referentie geverifieerd kan worden;
- getekende tevredenheidsverklaring van de opdrachtgever;
- contracttype (STABU, RAW-bestek, Raamoverkomst, geïntegreerde contractvorm, etc.);
- periode van uitvoering;
- gerealiseerde uitvoeringstermijn;
- oorspronkelijke aanneemsom of totaal gedeclareerd / gefactureerd bedrag;
- korte en bondige beschrijving van het project en het aandeel van de gegadigde daarin.
In deze beschrijving dient tevens duidelijk te worden aangegeven wat het aandeel is van de gevraagde minimum eis en waarom referentie de opgegeven selectie-, minimumeis en/of competentie aantoont. Eventueel contractdocumenten (bestek en bijlage) ter onderbouwing competenties
- Eventueel bewijsmiddel te naam stelling referentie
- Verklaring inzet derden, indien beroep wordt gedaan op derde(n)
Bewijsstukken
De hierboven genoemde formele bewijsstukken moeten worden overgelegd na verzoek per e-mail van de aanbestedende dienst daartoe binnen VIER dagen. Het niet of niet tijdig verstrekken van deze bewijsstukken, of het verstrekken van ongeldige bewijsstukken of bewijsstukken die niet voldoen aan de daaraan gestelde eisen op het moment van overleggen, heeft tot gevolg dat de inschrijver kan worden uitgesloten van verdere deelname aan de selectie- en aanbestedingsprocedure van dit werk.
De bewijsstukken worden alleen opgevraagd van de ingelote gegadigden.
Gegadigden die een geschil, conflict o.i.d. hebben met de gemeente of die niet naar tevredenheid van de gemeente opdrachten uitvoeren of hebben uitgevoerd kunnen worden uitgesloten van loting of worden niet uitgenodigd voor inschrijving. Zie het document “Werkwijze-uitnodigen-meervoudige-onderhandse-aanbesteding-van-werken.pdf” op de website.
Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever
De opdrachtgever is de Gemeente Zwolle.
Omschrijving en omvang van de opdracht
De opdracht bevat in hoofdzaak het inventariseren en vervangen van de bestaande brandmeld-, ontruimings- en inbraakinstallaties. Daarnaast worden er lichte aanpassingen aan elektrotechnische en data installaties uitgevoerd. Tenslotte moeten er aanvullende administratieve handelingen, engineering, certificering, alsmede tekenwerk worden uitgevoerd. De omvang van de totale aanbesteding zal binnen de MVO aanbestedingsgrenzen voor Werken vallen.
De omvang van het Werk wordt verdeelt over de 2 winnende inschrijvers.
Waarbij de inschrijver met de laagste fictieve prijs, bij afdoende kwaliteit van het geleverde een minimale omzet zal krijgen van €1.000.000,- en de inschrijver met de één na laagste fictieve prijs, bij afdoende kwaliteit van het geleverde een minimale omzet van €550.000,-.
De maximale opdrachtwaarde van beide partijen samen zal ten allertijden onder de €2.900.000,- ex. BTW blijven.
Binnen de mogelijkheden van de aanbestedingsgrenzen, met in acht name van de ca. 65%/35% verdeling kan, mits wenselijk geacht door Opdrachtgever voor beide winnaars afzonderlijk een verlening van de opdracht worden toegepast. Er wordt opdracht gegeven voor 2 jaar met de optie om de opdracht 2 maal met 1 jaar te verlengen. Daarbij kan wel de situatie ontstaan dat een werk, voorbereid en in opdracht gegeven binnen de 4 jaar, mede i.v.m. de planning nog (gedeeltelijk) wordt uitgevoerd na de termijn van 4 jaar.
De nieuw aan te brengen installaties dienen te voldoen aan de huidige wet- en regelgeving, alsmede de (verzwarende) eisen uit de Marsh, CCV richtlijnen en eventuele eisen vanuit de gemeente Zwolle. Bij het uitvoeren van de werkzaamheden dient rekening te worden gehouden dat deze worden gedaan op de momenten dat de school niet in gebruik is, in de praktijk betekend dit dat de werkzaamheden veelal in schoolvakanties en eventueel zaterdagen, dienen te worden uitgevoerd. Indien de werkzaamheden toch kunnen worden uitgevoerd binnen de reguliere openingstijden van enig school zal er geen wijziging van het uurtarief worden verzocht.
Planning
Aankondiging website Zwolle: 03-02-2025 (week 5)
Uiterste datum van aanmelden: 17-02-2025 (week 7)
Beoordeling aanmeldingen en eventuele loting: 20-02-2025 (Week 8)
Versturen aanbestedingsdocumenten: 24-02-2025 (week 9)
Verzoeken m.b.t. inlichtingen: 10-03-2025 (week 11)
Publicatie Nota van inlichtingen: 17-03-2025 (week 12)
Indienen en openen inschrijvingen: 01-04-2025 om 15.00uur (week 14)
Definitieve beoordeling en voorlopige gunning: 04-04-2025 (week 14)
Eerst mogelijke opdracht: 14-04-2025 (week 16)
(Stand-still periode van 7 kalenderdagen)
Realisatie en oplevering per jaarplan uiterlijk voor einde van dat bewuste jaar.
Uitvoering in schoolvakanties, met name de zomervakantie.
Planning iom scholen en installateur.
De data zijn indicatief. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Eisen m.b.t. duurzaamheid, circulariteit, schoon en Emissieloos bouwen
Geen.
Contractvorm
Raamovereenkomst op basis van de UAV 2012
Aanbestedingsprocedure
Procedure
De procedure betreft de meervoudig onderhandse procedure conform hoofdstuk 7 van het ARW 2016.
Beoogd aantal ondernemingen dat wordt uitgenodigd voor inschrijving is 7. Bij meer aanmeldingen dan het beoogde aantal wordt er geloot conform de “Werkwijze-uitnodigen-meervoudige-onderhandse-aanbesteding-van-werken”, zie website. Dit werk valt onder hoofdcategorie “Gebouwen”, subcategorie “(Onderhoud) elektrotechnische installaties, specialistische categorie “Brandmeldinstallaties” van de groslijst.
Gunningscriterium
Beoogd aantal opdrachtnemers: 2
Het gunningscriterium is laagste prijs en één na laagste prijs.