Toezichthouder Wmo/Jeugd
Wij zijn op zoek naar 3 toezichthouders! We zoeken zelfverzekerde persoonlijkheden die door passende communicatie weten te overtuigen en vertrouwen te winnen. Je hebt sterk rechtvaardigheidsgevoel maar ook oog voor de belangen van alle betrokken partijen. Je beschikt ook over een goede schriftelijke vaardigheid en kunt zakelijk en objectief rapporteren. Je bent collegiaal en kunt goed in teamverband werken.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met uitzicht op vast / 36 uur per week |
Werk- en denkniveau | HBO |
Salaris | Maximaal €4752,- (functieschaal 9) |
Afdeling | Inkomensondersteuning, team handhaving |
Vacaturehouder | André Roossien |
Je team / afdeling
Wij willen dat zoveel mogelijk mensen bijdragen aan de samenleving en zo min mogelijk mensen afhankelijk zijn van het sociale vangnet. Daarbij gaan we uit van eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van mensen. De afdeling Inkomensondersteuning zorgt dat er geen financiële belemmering is om te werken, te re-integreren of te participeren. De afdeling bestaat uit Team Inkomen (team Intake en team Beheer), Team Uitkeringsadministratie, Team Vordering en Verhaal, Team Regionaal Bureau Zelfstandigen, Team Handhaving, Team Schulddienstverlening en Team Inburgering Participatie en Arbeid.
Dit doe jij
De kern van je werk is onderzoeken of de zorg die wij inkopen rechtmatig of onrechtmatig wordt verleend. Dat doe je op basis van meldingen en signalen (reactief) en met proactief toezicht wensen wij (onbewuste) fouten door aanbieders vroegtijdig te signaleren en erger te voorkomen. Bovendien wensen wij de relatie tussen gemeente en aanbieders te verbeteren.
Een bezorgde moeder is bang dat haar zoon buiten de boot dreigt te vallen. En een collega van het Sociaal Wijkteam uit zijn zorgen over de een specifieke aanbieder. Als je een vermoeden hebt van onrechtmatigheid, ga je aan de slag met een bestuurs- en/of strafrechtelijk onderzoek. Dat betekent: informatie verzamelen, gesprekken voeren, bezoeken afleggen bij zorginstanties, data beoordelen, juridische vertaalslag van alles maken en zo nodig interveniëren (handhaven).
Je werkwijze
Je checkt welke zorg is geïndiceerd en welke zorgaanbieder verantwoordelijk is. Vaak start je met een administratief onderzoek naar het bedrijf en/of de budgethouder. Je gaat ook met cliënten en/of vertegenwoordigers in gesprek over de zorg en/of het reilen en zeilen van het zorgbedrijf. Gaat het om een eenmalige melding of zijn er meer klachten? Nadat je een goed beeld hebt gevormd van de situatie, schat je de ernst van de situatie in en treed je adequaat op. Je besluit bijvoorbeeld of je met medewerkers van het bedrijf wilt praten. In de laatste fase van je onderzoek kom je bij de bestuurders van het bedrijf terecht. Soms is er ruimte voor een verbeterplan. Het kan ook zijn dat het beschikbare zorgbudget terug wordt gevorderd of dat er een (fraude)onderzoek moet volgen.
Als toezichthouder Wmo en Jeugdwet houd je je ook bezig met preventie door proactief zorgaanbieders te onderzoeken of ondersteunend te zijn bij PGB aanvragen die vragen oproepen.
Groot netwerk
Je onderhoudt een uitstekende relatie met het Sociaal Wijkteam en onze partners in de stad en in de regio. Zij staan midden in de samenleving en weten wat er speelt. Ook heb je veel contact met accounthouders van de acht gemeenten en collega's van andere afdelingen/voorzieningen. Je deelt de resultaten van je onderzoeken en adviseert over het beoordelen van rechtmatigheid inzake de WMO en/of Jeugdwet.
Last but not least doe je financieel-economisch onderzoek naar jaarrekeningen, analyseer je de bedrijfsadministratie en leg je geldstromen en organisatiestructuren bloot om zorgfraude op te sporen.
Waarom Zwolle?
Het is uitdagend om voor een gemeente te werken waar veel gebeurt en op een afdeling die continu in ontwikkeling is. In Zwolle sta je er niet alleen voor, want je maakt deel uit van een betrokken team. We passen de menselijke maat toe en hebben een integrale manier van werken.
Dit ben jij
Je hebt een Hbo werk- en denkniveau, op sociaal en juridisch gebied, sociaal zekerheidsrecht en met name ( de uitvoering van) de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en/of Jeugdwet en Algemene wet bestuursrecht. Je hebt ervaring en/of affiniteit met controle onderzoeken en/of handhaving van regelgeving en aanverwante regelingen. Ook ben je digitaal vaardig en bekend met E-suite/Medewerkersportaal, Civision Makelaar Suite. Je vindt snel de weg op de sociale kaart van Zwolle. Je bent een zelfverzekerde persoonlijkheid die door passende communicatie weet te overtuigen en vertrouwen te winnen. Je hebt een sterk rechtvaardigheidsgevoel maar ook oog voor de belangen van alle betrokken partijen. Je beschikt ook over een goede schriftelijke vaardigheid en kunt zakelijk en objectief rapporteren. Je bent collegiaal en kunt goed in teamverband werken.
Ben je geknipt voor de baan en heb je minder ervaring? Dan kun je als junior rekenen op (bij)scholing en ondersteuning. We komen graag met je in gesprek over de mogelijkheden, dus gewoon solliciteren.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal €4752,- (functieschaal 9) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Neem contact op met André Roossien, teammanager Handhaving Sociaal Domein, (038) 498 3065 of Geralt Hulshof, Teamcoördinator team Handhaving (038) 498 2094.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 12 februari aanstaande, alleen door middel van de sollicitatieknop. De gesprekken zijn gepland op 28 februari. Misschien kun je hier al rekening mee houden in je agenda.