Communicatie
Met de Hervormingsagenda hebben we, samen met onze partners, een beweging in gang gezet. Een andere manier van denken en werken aansluitend op de maatschappelijke ontwikkelingen. Hiervoor was het cruciaal dat we als gemeente samen met onze partners optrokken, continu met hen in gesprek bleven en informatie uitwisselden.
Interactie
Zoveel als mogelijk hebben we partners, inwoners en medewerkers betrokken en organiseerden we interactie. Dit deden we bijvoorbeeld via stadsdialogen, gesprekstafels, werk- of informatiebijeenkomsten, symposia, werkbezoeken en buurtontmoetingen. We communiceerden over deze ontmoetingen en de resultaten hiervan.
Zichtbaarheid
Met communicatie hebben we actief gewerkt aan het bekend maken van de beweging van de Hervormingsagenda en wat dit concreet betekent voor inwoners, partners en medewerkers. Dit deden we bijvoorbeeld aan de hand van concrete mijlpalen, voorbeelden en ervaringsverhalen. Deze informatie hebben we gedeeld via de Swollenaer, social media, persberichten en -interviews.
Nieuwsbrief
De nieuwsbrief is één van de communicatiemiddelen die we vier keer per jaar hebben ingezet om resultaten te delen. In de loop van de tijd heeft het lezerspubliek van deze nieuwsbrief zich behoorlijk uitgebreid. Aan het einde van het jaar 2023 hadden we rond de 650 abonnees. Hiermee hebben we een effectief communicatiemiddel neergezet dat ook na afloop van de hervormingsagenda voortgezet zal worden.
Halfjaarrapportage
De halfjaarrapportage is primair bedoeld om de raad te informeren. Deze rapportage werd ook op de gemeentewebsite geplaatst voor overige geïnteresseerden.
De volgende halfjaarrapportages zijn verschenen: