Senior toezichthouder Wmo/Jeugd
Je hebt je sporen in het vakgebied van toezicht en handhaving binnen het Sociaal Domein, de Wmo en/of Jeugdwet ruimschoots verdiend. Je hebt oog voor individuele kwaliteiten en je bent in staat om de medewerkers te coachen en te ondersteunen bij de vakinhoudelijke ontwikkeling. Je bent goed op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen het vakgebied en je bent pro actief in het vertalen van deze ontwikkelingen in de dagelijkse praktijk.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met uitzicht op vast, 24-36 uur per week |
Werk- en denkniveau | HBO |
Salaris | Maximaal €5247,- (functieschaal 10) |
Afdeling | Inkomensondersteuning, team handhaving |
Vacaturehouder | André Roossien |
Je team / afdeling
Wij willen dat zoveel mogelijk mensen bijdragen aan de samenleving en zo min mogelijk mensen afhankelijk zijn van het sociale vangnet. Daarbij gaan we uit van eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid van mensen. De afdeling Inkomensondersteuning zorgt dat er geen financiële belemmering is om te werken, te re-integreren of te participeren. De afdeling bestaat uit Team Inkomen (team Intake en team Beheer), Team Uitkeringsadministratie, Team Vordering en Verhaal, Team Regionaal Bureau Zelfstandigen, Team Handhaving, Team Schulddienstverlening en Team Inburgering Participatie en Arbeid.
Dit doe jij
Als senior toezichthouder Wmo en Jeugdwet werk je nauw samen met de teamleider. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de (vakinhoudelijke) coaching van de medewerkers binnen het team Toezicht Wmo en Jeugdwet. Je bent inhoudelijk procesmanager; implementeert, onderhoudt en verbetert de werkprocessen, documenten, werkinstructies en dienstverlening ten aanzien van toezicht en handhaving binnen de Wmo en Jeugdwet. Je voert werkzaamheden uit met betrekking tot rechtmatigheidscontroles op het gebied van de Wmo-Jeugdwet.
Ter verbetering van de dienstverlening neem je deel aan verschillende projectgroepen en overleggen binnen het Sociaal Domein. Je onderhoudt contacten met in- en externe samenwerkingspartners.
Je bent een 1e aanspreekpunt en vraagbaak voor de medewerkers, collega's en in- en externe samenwerkingspartners. Je ondersteunt de teamleider; levert input over kwaliteit en productie.
In het kader van de ontwikkeling binnen team Handhaving ben je een belangrijke speler. Samen met de teamleider ondersteun en begeleid je de integrale samenwerking. Van jou wordt verwacht dat je meedenkt en deelneemt in projecten om de werkprocessen te digitaliseren..
Groot netwerk
Je onderhoudt een uitstekende relatie met beleid, het Sociaal Wijkteam en onze partners in de stad en in de regio. Zij staan midden in de samenleving en weten wat er speelt. Ook heb je veel contact met accounthouders van de regiogemeenten en collega's van andere afdelingen/voorzieningen.
Waarom Zwolle?
Het is uitdagend om voor een gemeente te werken waar veel gebeurt en op een afdeling die continu in ontwikkeling is. In Zwolle sta je er niet alleen voor, want je maakt deel uit van een betrokken team. We passen de menselijke maat toe en hebben een integrale manier van werken.
Dit ben jij
Je hebt je sporen in het vakgebied van toezicht en handhaving binnen het Sociaal Domein, de Wmo en/of Jeugdwet ruimschoots verdiend. Je hebt oog voor individuele kwaliteiten en je bent in staat om de medewerkers te coachen en te ondersteunen bij de vakinhoudelijke ontwikkeling. Je bent goed op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen het vakgebied en je bent pro actief in het vertalen van deze ontwikkelingen in de dagelijkse praktijk. Samenwerken is jou op het lijf geschreven en je bent in staat om te verbinden en te enthousiasmeren, ook als er sprake is van weerstand. Je bent flexibel, empathisch, kunt goed luisteren en beschikt over een analytisch denkvermogen. Je hebt goed gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen. En bent je bewust van het belang om als professionele partner op te treden in relatie tot de vele samenwerkingspartners in de stad.
Je bent bekend en hebt kennis van de systemen of in staat deze je snel eigen te maken zoals: Suite voor het Sociaal Domein, Civision Makelaar Suite en E-suite. Daarnaast heb je affiniteit met digitalisering en automatisering in het algemeen.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal €5247,- (functieschaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Neem contact op met André Roossien, teammanager Handhaving Sociaal Domein, (038) 498 3065 of Geralt Hulshof, Teamcoördinator team Handhaving (038) 498 2094.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 12 februari 2024, alleen door middel van de sollicitatieknop. De gesprekken zijn gepland op 28 februari 2024. Misschien kun je hier al rekening mee houden in je agenda.