Senior Relatiebeheerder Vastgoedmanagement
Je zorgt voor het tactische (operationele) beheer van grotere, complexe en politiek-gevoelige objecten. Met huurders en gebruikers van gebouwen onderhoud je een prettige relatie. En vooor vastgoedvraagstukken weten bestuurders, collega’s en externe partners je te vinden.
Dienstverband / uren per week | 36 uur per week (vast dienstverband) |
---|---|
Werk- en denkniveau | Hbo |
Salaris | maximaal € 5.009,- (schaal 10) |
Afdeling | Vastgoed |
Vacaturehouder | Barend van der Heiden |
Sluitingsdatum | 12 november 2023 |
De afdeling
Bij de afdeling Vastgoed werken ruim 40 professionals met verschillende specialisaties, zoals juridische zaken, vastgoedmanagement, planeconomie, uitgifte en verwerving.
Met kennis, ervaring, daadkracht en creativiteit dragen we bij aan het concreet maken van ruimtelijke ontwikkelingen in Zwolle. We zijn daarbij gericht op de korte en lange termijn.
Het werkveld van de afdeling is breed: beheer, exploitatie en transformaties van gebouwen en gronden, ontwikkeling van nieuw en vernieuwen van bestaand (maatschappelijk) vastgoed, locatieontwikkeling en uitgifte van gronden, herstructurering en grootschalige gebiedsontwikkelingen.
Het team
Bij het team Vastgoedmanagement (vastgoedmanagement en onderwijshuisvesting) werken relatiebeheerders, adviseurs en een portefeuillemanagers. Samen zorgen we voor de ontwikkeling, het beheer en de exploitatie van 165 gemeentelijke gebouwen. Van Peperbus tot theater de Spiegel en van Museum de Fundatie tot aan de gymzalen en wijkcentra. We werken onder meer intensief samen met de technische mensen van de afdeling Beheer, Erfgoed en Gebouwen.
Bij Zwolle is het gemeentelijk vastgoed centraal belegd. We stemmen vraag en aanbod van gebouwen optimaal op elkaar af, borgen kwaliteit en monitoren financiële prestaties.
De grootste uitdagingen? Een complexe verduurzamings- en vernieuwingsopgave en de verbinding met het team Maatschappelijke voorzieningen. Wat voor voorzieningen zijn er in de wijk nodig, nu en in de toekomst? Wat betekent dat voor ons maatschappelijke vastgoed? We doen hiervoor brede verkenningen en hebben veel ontwikkelkracht om zaken voor elkaar te krijgen.
Dit ga je doen
Je zorgt voor het tactische (operationele) beheer van grotere, complexe en politiek-gevoelige objecten. Denk bijvoorbeeld aan multifunctionele gebouwen of panden waar meer huurders en/of beleidsvelden bij zijn betrokken. Dat vraagt om afstemming met verschillende partijen, maatwerk én een eenduidige aanpak. Gemeentelijk vastgoed is meer dan een stapel stenen. Achter elk pand gaat een verhaal schuil dat is verweven met de cultuur en het dagelijks leven van onze inwoners. Jij houdt hier altijd rekening mee.
Welke panden?
Je collega relatiebeheerders beheren elk een cluster met een aantal panden. Jouw cluster staat nog niet helemaal vast. Een eventuele (her)verdeling laten we graag afhangen van je interesse en ervaring.
Samen met de objectbeheerder van elk gebouw vorm je een sterk duo. Jullie plannen periodiek en groot onderhoud, zodat de panden in een goede staat blijven. Jullie voorkomen zo onverwachte uitgaven voor renovaties.
Veel contacten binnen en buiten
Je stelt de huurprijzen van onze panden vast, onderhandelt met huurders en maakt zelf huurcontracten. Deze laat je checken door je collega vastgoedjuristen. Jij zorgt altijd voor een optimale balans tussen inkomsten en uitgaven.
Met huurders en gebruikers van gebouwen onderhoud je een prettige relatie. Ze bellen of appen je over van alles en nog wat. Dat vind je fijn, want je weet nooit hoe politiek-gevoelig een simpele kwestie kan zijn, waarop jij moet anticiperen.
Voor vastgoedvraagstukken weten bestuurders, collega’s en externe partners je te vinden.
Ontwikkeling vastgoed
Je bent ook betrokken bij de ontwikkeling van grotere vastgoedprojecten. Dat hoeven overigens niet dezelfde panden te zijn die je in je cluster beheert. Ons werkveld is zo divers, dat je kunt kiezen welke opgaven je oppakt. Waar ben je goed in en wat vind je gaaf om te doen?
Je adviseert onder meer over grootschalige verbouw en nieuwbouw, waarbij je onze grote opgaven voor wat betreft duurzaamheid meeneemt.
Waarom Zwolle?
De maatschappelijk vastgoedtak is in Zwolle gecentraliseerd. Alles wat met stenen te maken heeft, loopt via onze afdeling. We hebben daardoor goed zicht en grip op de vastgoedportefeuille. Het beheer is professioneel belegd. Dat vind je een mooie basis voor je werk.
De verbinding met het maatschappelijk domein is uniek. We zetten onze inwoners en hun behoeften centraal en passen daar onze gebouwen op aan. Daarnaast is Zwolle een groeiende stad waar veel ontwikkelingen op stapel staan en ook het verduurzamen van het vastgoed staat bovenaan de bestuurlijke agenda. We zijn aangesloten bij Bouwstenen voor Sociaal, een sector verbindend platform van en voor bestuurders, managers en professionals in maatschappelijk vastgoed. Je hebt via Zwolle toegang tot dit interessante kennisnetwerk.
Dit ben jij
Je hebt minimaal een afgeronde Hbo opleiding op het gebied van Vastgoed en de nodige ervaring, kennis en kunde. Onze vastgoedopgave is complex. Dat kun je aan, want je hebt waardevolle ervaring opgedaan bij een gemeente, vastgoedbeheerder of makelaar.
Een lastige opgave? Jij loopt warm voor uitdagingen, waar anderen zenuwachtig van worden. ‘Gewoon beginnen’, zeg je lachend, ‘Aanpakken en doorgaan.’ Collega’s prijzen je doorzettingsvermogen en creativiteit. Je bent niet voor één gat te vangen en vindt altijd wel een oplossing.
Of je nu een presentatie geeft, een collegevoorstel schrijft of een teambijeenkomst bijwoont. Je communiceert helder en mensen zijn altijd blij verrast met je inbreng. Bij tegenwind laat je je niet zomaar omver blazen. Je bent een stevige sparringpartner en onderhandelaar met een verfijnd gevoel voor bestuurlijke, commerciële en maatschappelijke nuances.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 5.009,- (maximum schaal 10) bruto per maand bij een volledige 36-urige werkweek. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% individueel keuzebudget waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de ‘zaak’.
Je werkt 36 uur per week en krijgt een vast dienstverband.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Kennismaken?
Nieuwsgierig naar Zwolle? Bel of mail met Mark van Rotterdam, Portefeuillemanager, m.van.rotterdam@zwolle.nl , 06-27918312 of Barend van der Heiden, afdelingshoofd Vastgoed, 038-4982012, b.van.der.Heiden@zwolle.nl
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 12 november a.s., alleen via de sollicitatieknop op deze website.