Senior adviseur beheer gebouwen
De afdeling Beheer, Erfgoed en Gebouwen voert in Zwolle het (operationele) technische beheer uit van de openbare ruimte en het gemeentelijk maatschappelijk vastgoed. Jij bent de schakel tussen onze beheerorganisatie en je collega’s van Vastgoed (regiefunctie), Sportservices (regiefunctie) en Services (facilitair). Je adviseert hen over strategische vraagstukken. Je geeft niet alleen advies, maar zorgt ook dat het beheer volgens plan wordt uitgevoerd.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband / 36 uur per week |
Werk- en denkniveau | Hbo/academisch |
Salaris | Maximaal € 5.997,- (schaal 11) |
Afdeling | Beheer, Erfgoed en Gebouwen |
Vacaturehouder | Jeannette Breen |
Sluitingsdatum | 18 februari 2024 |
De afdeling & je team
De afdeling Beheer, Erfgoed en Gebouwen voert in Zwolle het (operationele) technische beheer uit van de openbare ruimte en het gemeentelijk maatschappelijk vastgoed. De ontwikkeling en het beheer van het vastgoed en gebouw gebonden installaties/voorzieningen worden geregeld door ons team van technische mensen en het team Vastgoedmanagement van de afdeling Vastgoed.
Wij beheren maar liefst 160 gemeentelijke gebouwen, zoals musea, verschillende theaters, sporthallen/gymzalen, brandweerkazernes en prachtige, monumentale panden. Het is belangrijk dat alle gebouwen in een optimale conditie blijven, functioneel zijn en duurzaam worden getransformeerd.
Dit doe jij
Jij bent de schakel tussen onze beheerorganisatie en je collega’s van Vastgoed (regiefunctie), Sportservices (regiefunctie) en Services (facilitair). Je adviseert hen over strategische vraagstukken. Bijvoorbeeld over energie-efficiëntie, verduurzaming, vervangingsopdrachten, raamcontracten en technische upgrades. Alles wat we doen, is bedoeld om gebouwen in stand te houden, de functionaliteit te verbeteren en operationele kosten te verlagen. Dankzij je brede (vaktechnische) kennis en ruime (beheer)ervaring komen jullie tot goede oplossingen met een breed draagvlak.
Projectmatig uitvoeren
Je geeft niet alleen advies, maar zorgt ook dat het beheer volgens plan wordt uitgevoerd. Dat pak je projectmatig op. Je betrekt de juiste mensen, monitort en acteert op planning en budget, checkt de kwaliteit, rapporteert en bent trots op het resultaat. Ook ben je betrokken bij ‘lichte’ aanbestedingen. De grotere, complexe aanbestedingen doe je samen met het Shared Service Centrum Ons.
Je vindt het fijn dat je veel zelf in de hand hebt. Van advies tot uitvoering en het selecteren van partijen om het werk uit te voeren.
Samen doen we meer
Je werkt samen met professionele collega’s in je eigen team en met collega’s van verschillende afdelingen en externe partners. Het is verrijkend om intensief met elkaar te sparren en nog betere oplossingen te bedenken. Op die manier versterk je elkaar ook in vernieuwing en creativiteit.
Voor verduurzaming heb je bijvoorbeeld nauw contact met de projectleiders en ben je je bewust van ieders rolverantwoordelijkheid. Verder onderhoud je een zakelijke en respectvolle relatie met gebruikers van gebouwen. Als er wat aan een pand moet gebeuren, neem je hun wensen mee. Soms is het een hele toer om alle belangen op een rij te krijgen. Vanuit een klantvriendelijke houding weet je ook prettig te communiceren als iets niet mogelijk is.
Dit ben jij
Je hebt een Hbo of academische opleiding werktuigbouwkunde, ervaring met elektrotechniek en kennis van service onderhoud- en beheersystemen (GBS, meldbank, SMIC, Servicedesk).
Misschien werk je nu bij een gemeente of een technisch installatiebureau. In ieder geval heb je ervaring met strategische advisering, het leiden van uitvoeringsprojecten en het begeleiden van aanbestedingen. In deze schakelfunctie blijf je rolvast en ben je je altijd bewust, waar het eigenaarschap van een pand of aanverwante zaken ligt.
Je basis is een uitstekende, technische kennis, een gezond verstand en een vooruitziende blik. Daardoor kun je complexe, technische vraagstukken ontrafelen en de vraag (opdrachtgever) met uitvoering (objectbeheerder, technisch beheerder of aannemer) verbinden.
Je bent een echte netwerker met uitstekende sociale en communicatieve skills. Mensen vinden het prettig als je er bent. Met je humoristische kijk op zaken en je energieke manier van doen, breng je leven in de brouwerij.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 5.997- per maand (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding, kennisniveau en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride, meestal twee dagen op het Stadhuis of Stadskantoor en drie dagen thuis. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de ‘zaak’. Het Stadskantoor is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Je werkt 36 uur per week en krijgt een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Bel of mail met Age Bootsma, beheermanager, a.bootsma@zwolle.nl, 038-4982748.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum van 18 februari 2024, alleen via de sollicitatieknop.