Logo van Gemeente Zwolle dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Zwolle
Logo van Gemeente Zwolle dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Zwolle
Collega's vliegen op bijen door de stad.

Medewerker Klantcontact, Telefooncentrale

Jij bent degene met de vriendelijke, begripvolle en duidelijke stem die doorvraagt om de Zwollenaren zo goed mogelijk te helpen. Ook ben je flexibel inzetbaar, stressbestendig, digitaal vaardig en zelfredzaam. En je voelt je echt blij als het weer is gelukt om iemand verder te helpen!

Vacature kenmerken

Dienstverband / uren per week

Jaarcontract met zicht op vast dienstverband / 32-36 uur per week

Werk- en denkniveau

MBO

Salaris

Maximaal € 3.323,- (schaal 6)

Afdeling

Inwonerszaken

Vacaturehouder

Inge Maas

Sluitingsdatum

3 december 2023

Je afdeling

De afdeling Inwonerszaken (ruim 90 medewerkers) is een gezellige club die voor elkaar en voor onze klanten klaarstaat. Met veel plezier beantwoorden we vragen en geven we informatie over diensten en producten via verschillende kanalen. De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken & Klantcontactcentrum en het Team Digitale regie.

Dit doe jij

Je krijgt inwoners aan de telefoon die vragen aan onze gemeente hebben. Zij zijn door ons automatische systeem niet direct doorgelinkt met de juiste contactpersoon. Hier kom jij in beeld!

Jij hebt een luisterend oor, begrijpt de vraag en weet wie deze binnen de gemeente kan beantwoorden. Dankzij jou worden inwoners correct doorgeschakeld.

Zelf vragen beantwoorden

Daarnaast beantwoord je sommige vragen zelf. Je gaat je namelijk verdiepen in één ‘portaal’, zoals we dat noemen. Burgerzaken, woon- en leefomgeving of sociale zaken. De keuze voor een portaal is afhankelijk van je kennis en voorkeur. Uiteraard word je goed ingewerkt. We hebben ook een kennisbank met vragen en antwoorden, waarop je kunt terugvallen.

Leuke collega’s

Het is leuk dat je complimenten krijgt van inwoners die je goed hebt geholpen. Soms verloopt een gesprek minder prettig, omdat mensen ontevreden zijn. Je hebt begrip voor problemen, maar wilt deze op een rustige manier bespreken. Door jouw manier van doen, volgt er vrijwel altijd een goed gesprek. Het is fijn dat je daarna even stoom kunt afblazen bij collega’s. Jullie steunen elkaar en maken ook veel lol.

Dit ben jij

Je hebt een Mbo werk- en denkniveau en ervaring met telefonische dienstverlening in een callcenter- omgeving. Ervaring binnen een andere gemeente in een soortgelijke baan is een pre.

Diploma’s zijn een mooie basis, maar het is nog belangrijker dat je je kennis wilt verdiepen en verbreden. Jij bent degene met de vriendelijke, begripvolle en duidelijke stem die doorvraagt om de Zwollenaren zo goed mogelijk te helpen. Ook ben je flexibel inzetbaar, stressbestendig, digitaal vaardig en zelfredzaam. En je voelt je echt blij als het weer is gelukt om iemand verder te helpen!

Dit bieden wij

Een salaris van maximaal € 3.323,- (schaal 6) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring.

Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.

Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride, meestal twee dagen op het Stadskantoor en drie dagen thuis. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de ‘zaak’. Het Stadskantoor is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.

Je werkt 32- 36 uur en krijgt een jaarcontract met zicht op een vast dienstverband. 

Zwolle, #hartstad en organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.

We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.

We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Neem contact op met Inge Maas, Sectiehoofd Klantcontactcentrum,ies.maas@zwolle.nl

Solliciteren

Een rollenspel is onderdeel van het sollicitatiegesprek. Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum van 3 december a.s. alleen door middel van onderstaande sollicitatieknop.