Medewerker Klantcontact, allround
Vind je het leuk om telefonisch contact met mensen te hebben? En echt wat voor hen te betekenen? Dan is dit de ideale baan voor jou. Je beantwoordt namelijk vragen van inwoners die via verschillende kanalen bij ons binnenkomen.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband / 32-36 uur per week |
---|---|
Werk- en denkniveau | MBO |
Salaris | Maximaal € 3612,- (functieschaal 7) |
Afdeling | Inwonerszaken |
Vacaturehouder | Inge Maas |
Sluitingsdatum | 3 december 2023 |
Je afdeling
De afdeling Inwonerszaken (ruim 90 medewerkers) is een gezellige club die voor elkaar en voor onze klanten klaarstaat. Met veel plezier beantwoorden we vragen en geven we informatie over diensten en producten via verschillende kanalen. De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken & Klantcontactcentrum en het Team Digitale regie.
Dit doe jij
Vind je het leuk om telefonisch contact met mensen te hebben? En echt wat voor hen te betekenen? Dan is dit de ideale baan voor jou. Je beantwoordt namelijk vragen van inwoners die via verschillende kanalen bij ons binnenkomen.
Er langzaam ingroeien
Bij de start begin je met één portaal. Burgerzaken, woon- en leefomgeving of sociale zaken. We hebben een kennisbank met vragen en antwoorden. Daardoor kun je klanten al snel zelf verder helpen. Daarnaast zet je vragen of meldingen door naar de juiste afdelingen.
Duidelijk
Je bent altijd duidelijk over wat mensen kunnen verwachten van jouw acties. Bijvoorbeeld vragen over de woon- en leefomgeving van inwoners. Waarom brandt de lantaarnpaal bij onze balletschool niet? Mag ik mijn schuur uitbouwen? Hoe regel ik een parkeerontheffing voor mijn verhuizing uit het stadscentrum? Vragen die de komende jaren steeds relevanter worden door de invoering van de Omgevingswet op 1 januari 2024.
Uitbreiding werkzaamheden
Heb je de vragen van een portaal goed onder de knie? Dan krijg je ook vragen van andere portalen te beantwoorden. Vragen over sociale zaken zijn meestal financieel van aard. ‘Waarom is mijn uitkering nog steeds niet overgemaakt op mijn rekening?’ ‘Voor welke regelingen kom ik in aanmerking?’
En vragen over Burgerzaken. Wil iemand bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen? Dan maak je een afspraak voor aan de balie en geef je direct aan wat je klant mee moet nemen. Dat scheelt tijd en irritatie als tijdens de afspraak blijkt dat bijvoorbeeld een goede pasfoto ontbreekt.
Je blijft altijd rustig
Contacten verlopen niet altijd op een aardige manier. Je hebt begrip voor de problemen van mensen, maar je geeft wel aan deze rustig en constructief te willen bespreken. Door jouw manier van doen, volgt er vrijwel altijd een goed gesprek. Het is fijn dat je daarna even stoom kunt afblazen bij collega’s. Jullie steunen elkaar en maken trouwens ook veel lol.
Jouw ontwikkeling
Wij zijn ambitieus en willen dat onze inwoners tevreden zijn. Wij willen ook dat jij van je baan houdt. Daarom hebben we aandacht voor je (persoonlijke) ontwikkeling en horen we graag hoe jij dit ziet.
Dit ben jij
Je hebt een MBO werk- en denkniveau en je hebt al ervaring met telefonische dienstverlening in een callcenter omgeving. Ervaring binnen een andere gemeente in deze rol is een pre. Het lijkt je leuk om vragen van klanten telefonisch en via overige kanalen te beantwoorden.
Relevante diploma’s zijn een pre, maar het is nog belangrijker of je snel je kennis wilt verdiepen en verbreden. Jij bent degene met de vriendelijke, begripvolle en duidelijke stem die doorvraagt om de Zwollenaren zo goed mogelijk te helpen. Ook ben je flexibel inzetbaar, stressbestendig, digitaal vaardig en zelfredzaam. En je voelt je echt blij als dat weer is gelukt!
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 3612,- (functieschaal 7) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de ‘zaak’.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
Voor inhoudelijke vragen over de functie, neem contact op met Inge Maas, Sectiehoofd Klantcontactcentrum, ies.maas@zwolle.nl
Solliciteren
Een rollenspel is onderdeel van het sollicitatiegesprek. Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum van 3 december a.s. alleen door middel van onderstaande sollicitatieknop.