Internal auditor/adviseur Verbijzonderde Interne Controle (VIC)
Binnen Zwolle hebben we veel gevarieerde processen en producten, zoals WOZ-belastingen, WMO, Jeugdzorg, (Europese) aanbestedingen, subsidies en vergunningen. Elk jaar stellen we prioriteiten en selecteren we aandachtsgebieden voor audits. Jij constateert wat beter kan en geeft aanbevelingen als deskundige sparringpartner.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband / 32-36 uur per week |
---|---|
Werk- en denkniveau | Hbo/academisch |
Salaris | Maximaal €5.725,- per maand (schaal 11) |
Afdeling | Juridische Zaken |
Vacaturehouder | Carin Veldman |
Sluitingsdatum | 7 juni 2023 |
De afdeling
De afdeling Juridische Zaken (44 collega’s) heeft een adviserende en regisserende rol voor de hele organisatie en het bestuur. We houden ons bezig met meerdere disciplines, zoals het geven van juridisch advies (specifiek en concern breed), gegevensbescherming, juridische kwaliteitszorg, de behandeling van bezwaar- en beroepschriften en de behandeling van klachten, parkeerbelastingen, inkoop en verzekeringen.
Dit ga je doen
Je bent onderdeel van het gedreven auditteam met in totaal zeven collega’s: auditors, de functionaris gegevensbescherming (FG) en de Chief Information Security Officer (CISO). We werken volgens het ‘three lines’-model in de derde lijn. Vanuit deze toezichthoudende rol en onafhankelijke positie toets je de kwaliteit van de interne beheersing gericht op financiële verantwoording. Je geeft daarbij een objectief oordeel over interne beheersmaatregelen die in de eerste lijn en tweede lijn worden uitgevoerd.
Aanbevelingen voor verschillende processen en producten
Binnen Zwolle hebben we veelgevarieerde processen en producten, zoals WOZ-belastingen, WMO, Jeugdzorg, (Europese) aanbestedingen, subsidies en vergunningen. Elk jaar stellen we prioriteiten en selecteren we aandachtsgebieden voor audits. Je constateert wat beter kan en geeft aanbevelingen als deskundige sparringpartner/adviseur. Hierover ga je in gesprek met proceseigenaren, managers en medewerkers. Je bent goed in je vak, kunt uitstekend uitleggen wat er aan schort en hoe processen en resultaten kunnen worden verbeterd.
Rechtmatigheidsverklaring van het college
Vanaf het boekjaar 2023 is het college verplicht om een rechtmatigheidsverklaring op te stellen. Deze verklaring bevestigt dat de handelingen in overeenstemming zijn met de regels van het vastgestelde normenkader. In deze context zul je jouw ideeën inbrengen en samen met je team de afgifte van deze verklaring voorbereiden via gedegen controles en nauwkeurige rapportages. Samen met je directe collega’s zorg je ook voor de coördinatie en afstemming van de verbijzonderde interne controles die op verzoek van de externe accountant worden uitgevoerd. Je beoordeelt conceptrapportages van de externe account, zoals de management letter en het accountantsverslag en bereidt een conceptreactie voor op de ontvangen rapporten.
Waarom Zwolle?
Je kiest voor een organisatie met een betekenisvolle maatschappelijke rol. Zwolle groeit sterk en onze organisatie is in beweging. We hechten veel waarde aan het optimaliseren van werkprocessen en hebben te maken met een breed scala aan risico’s. Van financiële en operationele tot reputatierisico’s. Het is interessant dat je audits doet voor complexe processen die vaak over meerdere afdelingen lopen. In Zwolle vind je bovendien een mooie privé-werk balans.
Dit ben jij
Je hebt een Hbo of academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde opleiding accountancy of bedrijfseconomie en zo’n drie jaar ervaring binnen de controlepraktijk van een accountantskantoor of in een vergelijkbare functie bij de overheid. Binnen het team ben je een actieve sparringpartner met een constructief kritische houding en een sterk analytisch vermogen. Door je positieve instelling en prettige manier van communiceren, kunnen mensen veel van je hebben.
Nieuwe informatie verwerk je snel. Het is handig als je al ervaring hebt met finance, procesgericht werken en je weg vindt in geautomatiseerde gegevensverwerking- en -systemen. Zo niet, dan leer je dit snel. Een veranderende omgeving houd je scherp. Je bent communicatief vaardig, komt snel tot de kern, schrijft vlot en vindt het leuk om je standpunt uit te dragen. Als netwerker bouw je in korte tijd relaties op. Je helpt anderen graag verder en haalt zo het beste uit anderen en uit jezelf.
Dit bieden wij
Een jaarcontract van 32-36 uur per week, met uitzicht op een vast dienstverband. En een salaris van maximaal € bruto € 5.725,- per maand (maximum schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding, kennisniveau en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride, meestal twee dagen op het Stadhuis en drie dagen thuis. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de ‘zaak’. Het Stadhuis is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. We starten met een contract voor de duur van een jaar. Bij wederzijdse tevredenheid wordt dit omgezet naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
Zwolle, de stad en de organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. Wij zetten daarommet kracht in op verbinding. Een goed samenspel met onze inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s. We zorgen voor elkaar en zijn er voor elkaar. Iedereen doet mee en iedereen doet ertoe.
We groeien naar 160.000 inwoners, waarbij we de kwaliteit van leven en brede welvaart voor alle Zwollenaren op het huidige, hoge peil willen houden. De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor onze manier van samenwerken. Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond. We vinden elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.
Als je voor Zwolle werkt, word je uitgedaagd om je talenten optimaal in te zetten en je blijvend te ontwikkelen. Je krijgt kansen om te verrassen en te vernieuwen. En de ruimte om positief tegendraads en soms wat rebels te zijn. Jezelf kunnen en mogen zijn; daar staan we in Zwolle voor. We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Want het is de diversiteit die kleur geeft aan onze organisatie én stad.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt. Bel of mail met Reini Meijer, 038-498 4009, r.meijer@zwolle.nl
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met 7 juni aanstaande via de sollicitatieknop. De gesprekken zijn gepland op 16 juni a.s.. Fijn als je hier alvast rekening mee kunt houden in je agenda.