HR Medewerker
In de rol van HR medewerker ondersteun je het HR-adviesteam bij het uitvoeren van het HR-beleid. Samen met je collega HR-medewerker vorm je met de HR-adviseurs en de recruiters het HR-adviesteam binnen de afdeling HR.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met zicht op vast / 24-32 uur per week |
Werk- en denkniveau | MBO / HBO |
Salaris | Minimaal € 3.014 - maximaal € 4.244 (schaal 8) |
Afdeling | HR |
Vacaturehouder | Mattijs van Roosendaal |
Sluitingsdatum | 17 maart 2024 |
Werkomgeving
Zwolle groeit en onze organisatie groeit mee. De afdeling HR speelt een cruciale rol bij de organisatieontwikkeling. We vertalen onze koers naar HR-strategie, -beleid en uitvoering. We maken ons sterk om mensen te boeien en te binden die passen bij de ambities van de stad. En faciliteren dat iedereen zo vitaal mogelijk blijft, zich kan ontwikkelen én op de juiste plek zit om plezierig te werken.
Dat doen we met bijna 40 professionals op het gebied van organisatieontwikkeling, HR-beleid, HR-advies, arbeidsjuridisch advies, Veiligheid & Arbo en loopbaanbegeleiding.
Want het is de diversiteit die kleur geeft aan onze organisatie én stad.
De functie
In de rol van HR medewerker ondersteun je het HR-adviesteam bij het uitvoeren van het HR-beleid. Samen met je collega HR-medewerker vorm je met de HR-adviseurs en de recruiters het HR-adviesteam binnen de afdeling HR. De positie is vacant gekomen vanwege een vertrekkende collega.
Taken
- Je pakt zelfstandig personele en arbeidsvoorwaardelijke vragen op van HR-adviseurs, leidinggevenden en medewerkers. Waar nodig schakel je met de HR Servicedesk of andere afdelingen voor afstemming over mutaties en uitvoering van beleid en regelingen.
- Je handelt mutaties rondom in-, door- en uitstroom af waaronder verlenging van arbeidsovereenkomsten, wijziging contracturen, verlof, salaris, studieovereenkomsten en je zorgt voor de juiste vastlegging in dossiers. We werken met het systeem YouForce.
- Werving en selectie: je plaatst vacatures op verschillende kanalen. Hiervoor gebruiken we het systeem Easycruit. Ook met vragen over dit systeem kunnen collega's bij jou terecht. Deze taken verdeel je met je collega's omdat we dagelijkse bezetting willen hebben op het kunnen uitzetten van vacatures. In de werving en selectie bewaak je het proces waarbij je steeds zorgt voor een goede afwikkeling. Je voert in overleg met de HR-adviseur en leidinggevenden arbeidsvoorwaardengesprekken.
- Je ondersteunt de HR Adviseurs bij alle voorkomende personele aangelegenheden, zoals het opstellen van detacheringsovereenkomsten, personeelsoverzichten en maatwerkbrieven.
- Je informeert collega's over wijzigingen of werkwijzes met betrekking tot regelingen of verlof door het plaatsen van berichten op ons intranet.
Competenties
- Je bent in staat om zelfstandig werkzaamheden te prioriteren, te plannen en uit te voeren. Je hebt een proactieve houding. Je denkt mee met je klanten en de mogelijke oplossingsrichting. Dat betekent dat je niet zomaar alles uitvoert wat zich aandient. Je denkt mee en kijkt vooruit.
- Je communicatiestijl is laagdrempelig en duidelijk. Zowel schriftelijk als mondeling red jij je prima in 1-op-1 gesprekken en in overleggen met de verschillende collega's. Je hebt contact met HR collega's, medewerkers, secretariaten, leidinggevenden en de servicedesks..
- Je kunt snel schakelen tussen verschillende taken en soorten werkzaamheden. Zo kun je bezig zijn met personeelsmutaties terwijl er ineens met spoed een vacature op de borden moet of een overzicht moet komen van aflopende dienstverbanden.
- Je kunt goed samenwerken binnen een klein team en met andere afdelingen. Je hebt een open houding en je hebt het geduld en de bereidheid om zaken soms meermaals uit te leggen waar nodig.
Profiel:
- Je bent bekend met personeelsinformatiesystemen of
maakt je deze snel eigen.
- Je kunt goed overweg met Microsoft Office 365, specifiek ook met Excel.
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op een personeelsafdeling voor een organisatie met meer dan 500 medewerkers.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 4.244,- (maximum schaal 8) bruto per maand bij een volledige 36-urige werkweek. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% individueel keuzebudget waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'. We starten graag met een contract voor een jaar.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Procedure en solliciteren
Op 18 maart doen we direct de eerste cv selectie en daarna word je uitgenodigd voor een eerste gesprek op 20 maart 2024 in de middag. Fijn als je hier onder voorbehoud rekening mee houdt.
Solliciteren kan tot en met 17 maart 2024, alleen door middel van de sollicitatieknop op onze eigen website werkenvoorzwolle.nl. Sollicitaties van of via andere websites worden niet in behandeling genomen!
Eerst kennismaken?
Voor meer informatie neem je contact op met:
Mattijs van Roosendaal, afdelingshoofd HR
Uitsluitend via e-mail: m.van.roosendaal@zwolle.nl
Of met HR-medewerker:
Jantje Stegeman
E-mail: j.stegeman@zwolle.nl en via telefoon 038-4982858 (op maandag, dinsdag en vrijdag)