Consulent Budgetbeheer
Binnen de kaders van je werk, zie je altijd de mens achter de schuld en lever je maatwerk. Het lukt je goed om mensen vriendelijk te woord te staan, maar je laat je niet makkelijk overtroeven. Je bent een doordouwer en wilt het resultaat bereiken dat je voor ogen hebt.
Dienstverband / uren per week | Tijdelijk voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband / 32 uur per week |
Werk- en denkniveau | MBO+ |
Salaris | Maximaal € 4.244,- (functieschaal 8) |
Afdeling | Inkomensondersteuning, team Schulddienstverlening |
Vacaturehouder | Ron van Amen |
Je team / afdeling
De afdeling Inkomensondersteuning werkt aan de ontwikkeling en (financiële) ondersteuning van de doelgroepen van de Participatiewet, minimaregelingen, Schulddienstverlening en Inburgeringswet. De afdeling zet zich in om bestaanszekerheid van inwoners in een kwetsbare positie te vergroten. We gaan daarbij uit van de menselijke maat en werken vanuit vertrouwen. Integrale dienstverlening is ons antwoord op meervoudige vragen en complexe situaties en daarom werken we aan sterke netwerken met onze partners in het sociaal domein.
Jij maakt deel uit van het gepassioneerde team Schulddienstverlening. Samen met collega's werk je aan een caseload van ongeveer 850 cliënten in verschillende vormen van budgetbeheer.
Dit doe jij
Een op de vijf Nederlandse huishoudens kampt met problematische schulden. Mensen die bij de schuldhulpverlening aankloppen hebben een flinke drempel moeten nemen en zijn vaak wanhopig. Wij zetten ons keihard in om hun financiën op de rails te krijgen.
Matrix team
We kennen verschillende vormen van budgetbeheer passend bij verschillende situaties. Afspraken met cliënten liggen vast in het plan van aanpak gemaakt door een collega consulent schulddienstverlening. Samen met een collega consulent budgetbeheer werk je nauw samen met alle disciplines die bij een dossier zijn betrokken. Dit noemen wij een matrix team. Jullie zijn goed ingevoerd in de dossiers en kennen je cliënten.
Binnen het vakteam van tien consulenten budgetbeheer, ondersteun je elkaar waar nodig en draag je bij aan de ontwikkeling van je specialisme.
Maken budgetplan
Het is belangrijk dat het inkomen van cliënten op orde komt en op orde blijft. Een budgetplan geeft inzicht en overzicht. Hoe gaan we dit budgetplan precies opstellen? Wat moet er aan wie worden betaald? En hoe gaan we zorgen dat de financiële situatie van de cliënt stabiel wordt en blijft?
Veel contact met cliënten
Je hebt veel contact met cliënten, maar ook met instanties, onder meer tijdens het telefonische spreekuur en via email. Je geeft hen informatie en krijgt informatie die je in het budgetplan verwerkt.
Daarnaast beheer je de budgetbeheerrekening van cliënten. Je wordt blij als je ziet dat mensen uit de problemen komen en op het goede pad blijven lopen.
Budgetbeheer voor Dak- en thuislozen en Statushouders
Hoewel we in de basis op zoek zijn naar een allround budgetconsulent, ontstaat de vacature bij het team wat zich specialistisch bezig houdt met de doelgroepen Dak- en thuislozen en Statushouders. Dit zijn doelgroepen met verschillende afspraken als het gaat om het opzetten en het uitvoeren van het Budgetbeheer. Binnen dit team zijn vooral de contacten met de begeleidende instanties en de regievoerders vanuit de inburgeringswet belangrijk.
Dit ben jij
Je hebt een MBO+ werk- en denkniveau, aanvullende gerichte cursussen gevolgd, veel feeling met financiën, kennis van financiële regelingen en ruim een jaar werkervaring als consulent budgetbeheer. Kennis van en ervaring met het klantvolgsysteem Allegro is een pré evenals ervaring met gedigitaliseerde werkprocessen.
Binnen de kaders van je werk, zie je altijd de mens achter de schuld en lever je maatwerk.
Het lukt je goed om mensen vriendelijk te woord te staan, maar je laat je niet makkelijk overtroeven.
Je bent een doordouwer en wilt het resultaat bereiken dat je voor ogen hebt. Het is fijn dat je binnen een gedreven team werkt en jullie écht samen zaken oplossen.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 4.244,- (functieschaal 8) bruto per maand bij een volledige 36-urige werkweek. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling en horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de 'zaak'.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op 'kwaliteit van leven'. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
Neem contact op met Ron van Amen, teamleider Schulddienstverlening, (038) 4984423, of via mailadres r.van.amen@zwolle.nl .
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met zondag 18 februari 2024, alleen door middel van de sollicitatieknop. De gesprekken zijn gepland op woensdag 28 februari 2024. Misschien kun je hier al rekening mee houden in je agenda.