Beleidsadviseur kabinetszaken
Communiceren, inleven, organiseren en verbinden zijn je sterke punten. Je voelt je thuis in nieuwe omgevingen waar je veel verschillende dingen tegelijkertijd doet. De werkdruk kan hoog oplopen. Onder alle omstandigheden blijf je rustig. Je bent creatief en vindt altijd een oplossing. Uiteraard ga je discreet om met kabinetszaken van vertrouwelijke aard die je zorgvuldig behandelt.
Dienstverband / uren per week | Jaarcontract met zicht op twee jaar verlenging |
---|---|
Werk- en denkniveau | Hbo/academisch |
Salaris | Maximaal € 5.725,- per maand (schaal 11) |
Afdeling | Communicatie |
Vacaturehouder | Connie Eli |
Sluitingsdatum | 4 december 2023 |
De afdeling & de ontwikkeling
De afdeling Communicatie (circa 60 collega’s) heeft een sleutelpositie binnen Zwolle. We regisseren de ontwikkelingen van de overkoepelende communicatiestrategie en de positioneringvan de organisatie. Als (strategisch) adviseurs voeden en ondersteunen we het bestuur, management, de afdelingen en programma- en projectteams.
Zwolle is volop in ontwikkeling. We zetten in op een brede welvaart. Fijn wonen, werken, leren en ontspannen in een steeds groenere, duurzame stad met ruimte voor kunst, cultuur en ondernemen.
Onze allround communicatieprofessionals werken vanuit hun hart en met oog voor wat de stad en onze opdrachtgevers nodig hebben. Samen koersen we op multidisciplinaire co-creatie, de goededingen doen en maatschappelijke impact maken.
Dit doe jij
Je coördineert kabinetszaken, ontwikkelt beleid, organiseert bijeenkomsten voor het college van burgemeester en wethouders en ondersteunt hen bij hun representatieve taken en de coördinatie van hun externe relaties.
Je focus ligt op het passend positioneren van het bestuur, het creëren van interactie en het versterken van de verbinding met de stad en het land. Inzicht in de Zwolse en bestuurlijke dynamiek is daarbij onmisbaar. Je hebt een antenne voor wat er speelt rond thema’s en actualiteiten in de samenleving en waar dat groepen en netwerken in de samenleving kan raken. Daardoor kun je tijdig anticiperen op een bijdrage van het college.
Regiefunctie
De herdenking van 150 jaar slavernij, prominente politici die onze stad bezoeken, het toekennen van onderscheidingen, onthullen van een monument of verwelkomen van nieuwe inwoners. Magische momenten die door alle betrokkenen, onze burgemeester, wethouders en de organisatie positief moeten worden beleefd. Bij herdenkingen, vieringen en andere belangrijke bijeenkomsten zorg jij voor de verbinding tussen inwoners, organisaties en het college. Je hebt een regiefunctie, waarbij je (eigen) verantwoordelijkheden duidelijk afbakent en iedereen met een ‘ijzeren vuist en fluwelen handschoen’ in zijn of haar rol zet. Je start trouwens met een belangrijk project, namelijk de herdenking en viering van 80 jaar bevrijding.
Beleid & advies
Je draagt onder meer bij en geeft richting aan beleid op het gebied van kabinet en protocol. Ook onderhoud en verstevig je relatiebeheer en adviseer je rond koninklijke en gemeentelijke onderscheidingen. Je schrijft voorstellen voor het college en waar nodig voor de gemeenteraad. Beleid maak je duidelijk en toepasbaar voor collega’s die het aangaat.
Je geeft ook advies over het bestuurlijk optreden bij representatieve en protocollaire aangelegenheden. Dat doe je steeds vanuit het perspectief van een strategische agenda en professioneel relatiebeheer. Zijn verzoeken in lijn met de individuele en collectieve positionering van de bestuurders? En past het bij de afgesproken communicatieve koers?
Planmatig werken
Het is fijn dat je planmatig werkt vanuit onze visie en in samenhang met onze overkoepelende (communicatie)strategie en vastgestelde kaders. Je plant en organiseert effectief met een drive om doelen te bereiken.
Kabinetswerk gaat gepaard met pieken en dalen gedurende het jaar. Zwolle groeit en er wordt steeds vaker een beroep op het bestuur gedaan. Een planning helpt bij het selecteren van activiteiten die bijdragen aan de doelstellingen. Waar kunnen we wel of niet aandacht aan schenken? Wie worden daarbij betrokken? En waar ligt de verantwoordelijkheid?
Je legt processen, draaiboeken en budgetten vast. Handig voor jezelf en voor je collega’s van kabinetszaken en representatie. Jullie vormen een sterk team dat elkaar bij de les houdt als het gaat over positionering en strategie.
Dit ben jij
Je hebt een afgeronde Hbo of academische opleiding, bijvoorbeeld bestuurskunde, communicatie of een equivalent daarvan. Bij voorkeur heb je ervaring in een soortgelijke baan binnen een politiek-bestuurlijke omgeving. Minder ervaring met kabinetszaken, maar wel de juiste competenties en affiniteit met het bestuurlijke landschap? Dan zorgen we voor begeleiding op maat, zodat jij versneld in je rol kunt groeien.
Communiceren, inleven, organiseren en verbinden zijn je sterke punten. Je voelt je thuis in nieuwe omgevingen waar je veel verschillende dingen tegelijkertijd doet. De werkdruk kan hoog oplopen. Onder alle omstandigheden blijf je rustig. Je bent creatief en vindt altijd een oplossing. Uiteraard ga je discreet om met kabinetszaken van vertrouwelijke aard die je zorgvuldig behandelt.
Vooraf denken en plannen zijn voor jou een tweede natuur. Je vliegt verzoeken, taken en projecten analytisch en met strategisch inzicht aan. Gezien de (inter)nationale contacten is het fijn als je goed in talen bent (Nederlands, Engels en Duits). Je kunt veelzijdig en passend schrijven. Van heldere beleidsstukken en toespraken die raken tot een pakkend bericht voor social media.
Dit is beslist geen 9 tot 5-baan en die zoek je ook niet. Je gaat ervoor met hart en hoofd en met de wetenschap dat inwoners en ondernemers gaan voelen hoe jij het verschil maakt.
Dit bieden wij
Een salaris van maximaal € 5.725,- per maand (schaal 11) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding, kennisniveau en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Wij investeren in je (persoonlijke) ontwikkeling, dus we horen graag hoe jij dit ziet. In Zwolle werken we hybride, meestal twee dagen op het Stadhuis of Stadskantoor en drie dagen thuis. We hebben een budget voor je beschikbaar om je werkplek thuis in te richten. Ook krijg je een laptop en telefoon van de ‘zaak’. Het Stadskantoor is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.
Je werkt 28-32 uur per week en krijgt een jaarcontract met zicht op twee jaar verlenging.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
De beroepsprofielen van Logeion vinden we waardevol voor leren en ontwikkelen. Voor deze baan gaan we uit van het niveau 4. Weten waar je staat? Doe de zelfscan op https://www.logeion.nl/beroepsniveauprofielen.
Sparren over het vak? Bel, app of mail met Connie Eli, afdelingshoofd Communicatie i.a., 06-25 29 63 74, c.eli@zwolle.nl . En ja, dat kan ook buiten kantooruren. Zet ‘VACATURE KABINET’ in het onderwerp.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum maandag 4 december, alleen via de sollicitatieknop. De gesprekken worden gepland op donderdag 7 en/of 14 december). Misschien kun je deze dagen alvast vrijhouden voor een gesprek.